Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2022

Κέρκυρα: Τις πταίει για το Euroferry Olympia;


Παρασκευή ξημερώματα, στα παράλια της Κέρκυρας, βορειοανατολικά της Ερεικούσας, το πλοίο Euroferry Olympia πραγματοποιούσε δρομολόγιο από την Ηγουμενίτσα για το Μπρίντιζι της Ιταλίας, όπως τακτικά γινόταν. Η ιδιοκτήτρια εταιρεία του σκάφους, άλλωστε, είχε αναλάβει και όλα τα δρομολόγια από την δυτική Ελλάδα και τα Επτάνησα προς την Ιταλία. Μόνο που αυτή την φορά, το ταξίδι δεν ολοκληρώθηκε... 

(οι σωστικές λέμβοι, επί το έργον, ξημερώματα Παρασκευής) 

Μία έκρηξη στο 3ο γκαράζ του πλοίου της εταιρείας "Grimaldi Ferries", στις 4:12, αναστάτωσε τον καπετάνιο του σκάφους, που ενημέρωσε αμέσως τις ελληνικές ναυτιλιακές αρχές. Έπρεπε να καταρτιστεί άμεσα σχέδιο, τελικώς πλήρωμα και επιβάτες παρελήφθησαν από διασωστικά σκάφη του Λιμενικού, αλλά και της ιταλικής οικονομικής αστυνομίας. Αργότερα παρενέβησαν διασώστες της 1ης μονάδας ΕΜΑΚ από αέρος, συγκεκριμένα από ελικόπτερο Super Puma και αποβίβασαν, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Γιάννη Παπαδόπουλου για την εφημερίδα "Καθημερινή", έναν Βούλγαρο και έναν Αφγανό, που είχαν επιβιβαστεί εκτός λίστας επιβατών.

Η εικόνα των πρώτων διασωθέντων, όπως καταγράφηκε στο λιμάνι της Κέρκυρας, ήταν 278 άτομα, εκ των οποίων ένας βρισκόταν παράτυπα στο σκάφος. Έπειτα, στην κατηγορία αυτή προστέθηκαν οι προαναφερθέντες δύο. Τουλάχιστον μετά από δύο 24ωρα κατάφερε να απελευθερωθεί μόνος του από τα καμένα ένας Λευκορώσος οδηγός και ένας 58χρονος Έλληνας οδηγός ανασύρθηκε νεκρός. Τα στοιχεία αυτά, επί 239 επιβατών, 51 μελών πληρώματος και ενώ στο γκαράζ υπήρχαν 153 επαγγελματικά οχήματα και 32 επιβατικά.

Σύμφωνα με σημερινές (22/2) πληροφορίες, το Euroferry Olympia θα ρυμουλκηθεί στο λιμάνι του Αστακού, κι όχι της Κέρκυρας ή της Ηγουμενίτσας. Το πλοίο μεταφέρεται με ελάχιστη ταχύτητα (3-4 κόμβοι) και μόνο με το φως του ήλιου, συνεπώς οι 10 αγνοούμενοι ως τώρα δεν έχουν, παρά μειωμένες, ελπίδες να βρεθούν ζωντανοί, όταν το σκάφος θα ρυμουλκηθεί την Πέμπτη. 

https://www.kerkyrasimera.gr/archives/129683/euroferry-olympia-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%86%CE%AD%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BA%CF%8C-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BD%CE%B1-%CE%B3%CE%AF%CE%BD/

Και εδώ πρέπει να αρχίσει η διερεύνηση των συνθηκών υπό τις οποίες κινήθηκε το... πολυταξιδεμένο ferry, μια και μετρά 27 χρόνια στις θάλασσες (εκ των οποίων τα 18 μεταξύ Γερμανίας και Φινλανδίας). Ήδη από το 2017, με επιστολή του προς το υπουργείο Ναυτιλίας και τις λιμενικές αρχές της Πάτρας και Ηγουμενίτσας, το συνδικάτο επαγγελματιών οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων Ελλάδας έκανε λόγο για ζητήματα ασφαλείας στη στοίβαξη των οχημάτων στα πλοία «Euroferry Olympia» και «Euroferry Egnazia» του ομίλου Grimaldi. Η ανακοίνωση έχει ημερομηνία 30.6.2017:

«Η στοιβασία των φορτηγών δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των πλοίων» (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο, που δεν χωράει να περάσει ούτε ένας άνθρωπος 30 κιλών), αναφέρεται στη σχετική επιστολή. Ο όμιλος Grimaldi, με ανακοίνωση της Δευτέρας, εξέφρασε τη λύπη του για την πυρκαγιά στο «Euroferry Olympia» και ανέφερε ότι «θα συνεργαστεί πλήρως με τις Αρχές για να πέσει φως στο περιστατικό».

Επί της ουσίας, και σύμφωνα με ανθρώπους της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, λόγος για το ξέσπασμα της πυρκαγιάς, το θερμικό φορτίο στο εσωτερικό του πλοίου είναι πολύ μεγάλο, καθώς επικρατούν θερμοκρασίες πάρα πολύ υψηλές που φτάνουν τους 600 βαθμούς Κελσίου. Αξίζει, επίσης, να υπενθυμιστεί ότι στις δεξαμενές του πλοίου φέρεται να υπάρχουν πάνω από 700 τόνοι καύσιμα. Η εταιρεία δεν είχε θεσπίσει κάποιο νομικό πλαίσιο, ώστε να περιοριστεί ο όγκος ελαίων και καυσίμων, και μάλιστα να μπορούν να υπάρχουν όρια τουλάχιστον 40 εκατοστά μεταξύ φορτηγών και επικίνδυνων αναφλέξιμων υλικών; Δεν έπρεπε η Grimaldi Lines, είτε να αποσύρει εγκαίρως ένα σκάφος σαν αυτό, με 27 χρόνια στις θάλασσες, είτε να ενημερώσει εξ αρχής τις ελληνικές ναυτιλιακές αρχές για τους κινδύνους που ελλοχεύουν από υπερσυγκέντρωση ανθρώπων και προμηθειών στο σκάφος;

Δεν όφειλε, επίσης, η εταιρεία να ορίσει μια αναλογία κόσμων ανά τετραγωνικό μέτρο; Ακούσαμε από το συνδικάτο επαγγελματιών οδηγών ότι οι καμπίνες δεν αρκούσαν για τους επιβάτες, κοιμούνταν 3-4 μαζί στην ίδια καμπίνα, με πολλούς οδηγούς να αναγκάζονται να μείνουν στα φορτηγά τους, με την ανοχή των πρακτόρων της εταιρείας. Επιπλέον, αναφέρουν ότι και όσοι βρήκαν καμπίνες, ζούσαν μαζί με κοριούς! Οι εικόνες που αποκάλυψε το MEGA, στο ρεπορτάζ που επισυνάπτουμε παρακάτω, αποτελούν γροθιά στο στομάχι. Οι κοριοί φαίνεται να έχουν φωλιάσει κάτω από τα σεντόνια και τα στρώματα των κρεβατιών, ενώ ακόμη και το νερό που τρέχει από το νιπτήρα μοιάζει με μίγμα λάσπης και χώματος.

https://www.megatv.com/2022/02/20/kerkyra-kataggelies-odigon-gia-apanthropes-synthikes-stis-kampines-tou-euroferry-olympia/

Η ανακοίνωση της εταιρείας (σύνδεσμος παρακάτω) επιρρίπτει τις ευθύνες στους οδηγούς που παρέμειναν στα φορτηγά τους για να κοιμηθούν, κάτι που θεωρητικά απαγορεύεται, ενώ παρουσιάζει τα σκάφη ως απολύτως εναρμονισμένα με τα υγειονομικά και ναυτιλιακά πρωτόκολλα.

https://www.documentonews.gr/article/kerkyra-ti-apanta-i-grimaldi-stis-kataggelies-toy-syndikatoy-odigon-gia-tis-synthikes-sto-ploio/

Παρότι εξελίσσεται ένα πινγκ-πονγκ ευθυνών μεταξύ οδηγών και ιδιοκτήτριας εταιρείας, θέση του Headhunter είναι ότι οι εικόνες που εξασφάλισαν τηλεοπτικά δίκτυα, καθώς και οι μαρτυρίες των επιζώντων είναι αρκετές για να καταδείξουν τις πολυεπίπεδες ελλείψεις του σκάφους, που ήταν αρκετές για να θέσουν σε κίνδυνο την ζωή επιβατών και μελών πληρώματος.

Και επιτέλους, ας εισακουστεί το αίτημα των πολιτών των νησιών του Ιονίου, που εδώ και μία δεκαετία επιθυμούν καλύτερη ποιότητα πλοίων, τα οποία να τους συνδέουν με την Ιταλία και τα λιμάνια της Πάτρας και του Πειραιά. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Reminder: Το έγκλημα των Τεμπών και η «δημοσιογραφία του Νέρωνα»

(πηγή εικόνας: cyprustimes.com) Ένας χρόνος κλείνει σήμερα από το σιδηροδρομικό έγκλημα στον Ευαγγελισμό της Λάρισας, που είχε τον τραγικό α...